Otworzenie biura rachunkowego będzie się wiązać z wieloma formalnościami, o jakich trzeba pomyśleć. Jedna z nich to chociażby odpowiednia umowa, którą podpisywać się będzie z klientami. Jak można jednak zobaczyć w praktyce, wiele osób mających takie biura trochę zapomina o tym, jakie znaczenie ma taka umowa. Faktycznie, z reguły jest podpisywany jakiś dokument, lecz z jego zapisami już bardzo różnie bywa. I o ile nic poważnego się nie dzieje, to nie będzie z tym żadnego problemu. Ale jeżeli pojawią się jakieś większe błędy czy pomyłki, to wtedy nagle się okazuje, że można przez jakieś niedopatrzenia w zapisach umowy ponieść jakieś poważniejsze konsekwencje.

Z takich też powodów nie warto sobie tego tematu lekceważyć, zwłaszcza że obecnie nie ma żadnego problemu z opracowaniem takiego dokumentu. Na rynku dostępne są bowiem gotowe wzór umowy o świadczenie usług księgowych, z których za niewielką odpłatnością będzie można skorzystać. Tego typu umowy są przygotowywane przez doświadczonych księgowych i prawników, co będzie gwarancją nie tylko pełnej zgodności z obowiązującymi przepisami, ale też i aspektami praktycznymi prowadzenia takiego biznesu.

W napisanej w odpowiedni sposób powinny się znaleźć przede wszystkim zapisy o zakresie realizowanych prac i zasadach współpracowania z klientami. Obowiązkowo należy też umieścić zakres odpowiedzialności i wykonywanych obowiązków, na wypadek gdyby pojawiły się jakieś błędy czy pomyłki. Warto przy okazji zdecydować się też na szkolenie aml dla biur rachunkowych, co się może w wielu przypadkach później przydać.

+Tekst Sponsorowany+

ARTYKUŁ SPONSOROWANY